Grundejerforeningen Bredekæret
Generalforsamling 13. april 2016
Referat · Regnskab 2015/2016 · Budget 2016/2017
Dagsorden:
- Valg af dirigent.
- Bestyrelsens beretning
- Aflæggelse af regnskab
- Indkomne forslag
- Budget, herunder fastsættelse af kontingent
- Valg af bestyrelse og suppleanter
- Valg af revisor og revisorsuppleanter
- Eventuelt
Deltagere: 2, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 13, 16, 22, 26, 34
Referent (i Kims fravær): Jon
Referat
1. Valg af dirigent
Aftenens dirigent blev Ernst.
2. Bestyrelsens beretning
Vinteren har været nogenlunde mild, men revner i revneforseglinger og enkelte nye revner kommer stadigvæk. Planer om udbedring i 2015 blev ikke gennemført, men det bliver nødvendigt at gøre det i 2016.
Beskæring/vedligeholdelse af fællesbeplantning blev gennemført via afholdelsen af 3 arbejdsdage.
Tilstoppet dræn på sports/legepladsen blev gennemspulet, så afvanding igen kan ske til åen.
Der er planlagt 2 arbejdsdage i 2016: 8. maj og 28. august.
3. Aflæggelse af regnskab
Foreløbigt regnskab har været offentliggjort på www.bredekaeret.dk. Revideret og godkendt version (identisk med den foreløbige) blev omdelt og gennemgået af kassereren.
Bemærkede at der er indkøbt ny traktor til kr. 25.000 og brugt lidt over kr. 10.000 til fællesareal-vedligeholdelse (spuling af dræn og leje af flis skærer).
Regnskabet blev godkendt.
4. Indkomne forslag
Bestyrelsen havde ikke modtaget nogen forslag.
5. Budget, herunder fastsættelse af kontingent
Der foreslås uændret kontingent og budgettet udviser et estimeret overskud på kr. 7.000.
Budget og kontingent vedtaget som fremlagt - med applaus.
6. Valg af bestyrelse og suppleanter
Den nuværende bestyrelse (Peter (nr. 2), Jon (nr. 4) og Kim (nr. 5)) blev genvalgt med applaus. Ernst (nr. 26) er valgt som suppleant.
Bredekæret har en hjemmeside www.bredekaeret.dk, som vedligeholdes af Ernst - så stor applaus til Ernst.
7. Valg af revisor og revisorsuppleanter
Annette (nr.7) og Jens (nr. 11) genvalgt med applaus.
8. Eventuelt
Sti ved østlige del af Bredekæret er noget slidt og brønddæksler lidt høje og der er en del revner i vejene som vi skal se nærmere på.
Bestyrelsen retter henvendelse til DONG om opretning af skæv lysmast i indkørslen til Bredekæret.
Når kommunen grødeskærer i åen sviner de meget på Bredekæret og stien og efterlader ofte hjulspor i græsareal. Bestyrelsen skal rette henvendelse til kommunen og evt. vedlægge fotos af skader, hvis muligt.
Jesper (nr. 9) spurgte om budgettering og evt. planer vedr. langsigtet vedligeholdelse af vore veje i relation til nuværende kontingent. Vores vejfond har pt kr. 125.000 stående med en årlig tilvækst på ca. kr. 10-15.000. Sidste gang vi fik nyt asfalt-slidlag lagt på kostede det kr. 288.000. Det var i 2008. Hvis vi ellers vedligeholder med revneforsegling forventes det, at ny asfalt nok skal på omkring 2025. Dvs. at vi om 10 år burde kunne have ca. kr. 250.000 kr. Bestyrelsen må løbende overveje situationen og om nødvendigt være klar til forslag om kontingentforhøjelse, så det ikke bliver nødvendigt at skulle låne en større sum. Revneforseglingen forventes at kunne gennemføres med nuværende kontingent.
Facebook: Det blev foreslået, at der blev oprettet en Bredekæret-facebookgruppe til info om f.eks. køb/salg, nabohjælp mm. Det blev nævnt, at der findes noget tilsvarende i Ågerup som en del af nabohjælp til forebyggelse af indbrud.
Der er allerede sat gang i at oprette en Facebook profil/gruppe for Grundejerforeningen Bredekæret. Følg med på hjemmesiden, hvor der vil komme et link, så snart vi er klar på Facebook.
Jon
Inkomne forslag (0 stk.):
Der var ikke fremsendt forslag til bestyrelsen.
Faktisk 2015/2016 |
Faktisk pr. medlem |
Budget 2015/2016 |
Faktisk 2014/2015 |
Budget 2016/2017 |
|
Kontingenter | 64.000 | 2.000 | 64.000 | 64.000 | 64.000 |
Renter | 75 | 2 | 100 | 145 | 100 |
Ejendomsmæglere - eksp. af div. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Indtægter i alt | 64.075 | 2.002 | 64.100 | 64.145 | 64.100 |
Græsslåning | 9.500 | 297 | 9.500 | 9.500 | 10.000 |
Drift af traktor *) | 26.550 | 830 | 25.500 | 726 | 2.500 |
Vejvedligeholdelse | 0 | 0 | 9.000 | 0 | 15.000 |
Snerydning | 8.500 | 266 | 15.000 | 8.500 | 15.000 |
Fællesareal vedligeholdelse **) | 10.778 | 337 | 4.000 | 7.063 | 5.000 |
Bortkørsel af affald | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Forplejning, arbejdsdage | 144 | 5 | 950 | 160 | 500 |
Vedligeholdelse i alt | 55.472 | 1.734 | 63.950 | 25.949 | 48.000 |
Generalforsamling | 46 | 1 | 150 | 107 | 100 |
Sportsfest, Ågerup | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Sommerfest, Bredekæret | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Andet - beboermøde | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Møder i alt | 46 | 1 | 150 | 107 | 100 |
Kontorhold | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Forsikring | 4.810 | 150 | 5.000 | 4.764 | 5.000 |
Bankgebyr | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kontorhold i alt | 4.810 | 150 | 5.000 | 4.764 | 5.000 |
Omkostninger i alt | 60.328 | 1.885 | 69.100 | 30.820 | 53.100 |
Arbejdsdage | 4.200 | 131 | 5.000 | 3.600 | 4.000 |
Resultat i alt | -453 | -14 | -10.000 | 29.726 | 7.000 |
*) Køb af ny traktor: kr. 25.000 + benzin kr. 1.550 | |||||
**) Spuling af dræn på legeplads kr. 9.528 + Leje af flishugger kr. 1.250 |
29. februar 2016 |
Pr. medlem |
Budget Ult 2015/16 |
28. februar 2015 |
Budget Ult 2016/17 |
|
Aktiver | |||||
Kasse | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Bank - drift | 7.965 | 249 | 8.476 | 28.476 | 5.022 |
Bank - vejfond | 115.057 | 3.596 | 105.000 | 95.000 | 125.000 |
Tilgodehavende kontingent | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Andre tilgodehavender | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Aktiver i alt | 123.022 | 3.844 | 113.476 | 123.476 | 130.022 |
Passiver | |||||
Skyldige arbejdsdage | 600 | 19 | 600 | 600 | 600 |
Forudbetalt kontingent | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Passiver i alt | 600 | 19 | 600 | 600 | 600 |
Egenkapital primo | 122.875 | 3.840 | 122.876 | 93.150 | 122.422 |
Årets resultat | -453 | -14 | -10.000 | 29.725 | 7.000 |
Egenkapital ultimo | 122.422 | 3.826 | 112.876 | 122.875 | 129.422 |
Balance | 123.022 | 3.844 | 113.476 | 123.476 | 130.022 |